Dzień Języków Obcych

 

Dnia 11 maja 2018r. w naszej szkole odbył się Dzień Języków Obcych, którego celem było przybliżenie uczniom niektórych krajów świata oraz zapoznanie z językami jakimi posługują się mieszkańcy poszczególnych państw. To był również dobry moment, aby trójka uczniów z klasy II gimnazjum: Julia Letmanowska, Gabriela Sopek i Szymon Falkowski zaprezentowali swój projekt edukacyjny  z języka angielskiego pt.: „Places worth to visit in the UK”. Gimnazjaliści przedstawili projekt w formie prezentacji multimedialnej przybliżając obecnym ciekawe i mniej znane miejsca w Zjednoczonym Królestwie godne zobaczenia i zwiedzenia. Grupa spisała się idealnie, gdyż nie tylko przedstawiła  miejsca, których nie znaliśmy, ale pięknie zaprezentowała komentarze w języku angielskim dając innym przykład, że można i warto uczyć się języków obcych z pozytywnym skutkiem.

W drugiej części imprezy poszczególne klasy miały możliwość przedstawienia ciekawych informacji i zaprezentowania  krajów przez nich wybranych. Sposób prezentacji był dowolny i uczniowie wykazali się dużą kreatywnością,  pomysłowością i inwencją twórczą. Klasa VI wybrała Włochy: był hymn, piosenka w oryginalnym języku, prezentacja ciekawostek dotyczących kraju, pokaz mody, taniec i lekcja języka włoskiego. Klasa VII przedstawiła nam Czechy: mogliśmy wysłuchać hymnu,  obejrzeć prezentację multimedialną dotyczącą państwa wybranego przez siódmoklasistów, posłuchać piosenki i zapoznać się z niektórymi zwrotami grzecznościowymi i zabawnie brzmiącymi słowami w języku czeskim. Klasa II gimnazjum zdecydowała się na Argentynę przedstawiając świetną prezentację nieznanego nam kraju, pięknie zaśpiewaną piosenkę w języku hiszpańskim, taniec, wywiad z piłkarzem Leo Messim oraz lekcję języka hiszpańskiego. Natomiast gimnazjaliści z II klasy wybrali Australię. Oni również stanęli na wysokości zadania i ukazali piękno przyrody oraz ciekawostki dotyczące kraju w formie prezentacji multimedialnej komentując zdjęcia w języku angielskim czym również udowodnili, że nauka języków jest  jednym z bardzo ważnych elementów edukacji.

Uczniowie spisali się zadziwiająco doskonale, było kolorowo, zabawnie, a przede wszystkim ciekawie dla oglądających. Nawet komisja, która bacznie obserwowała wszystkie występy miała dylemat z przyznaniem właściwych miejsc. Poszczególne klasy otrzymały symboliczne dyplomy oraz gromkie brawa. Po raz kolejny okazało się, że nasza młodzież potrafi się zmobilizować, zorganizować, wspólnie współpracować tworząc przy tym coś naprawdę wartościowego, co rozbawi, a zarazem nauczy.

Małgorzata Olszewska