Czerwcowe wycieczki i wyjazdy

WYJAZD DO GOSPODARSTWA AGROTURYSTYCZNEGO

Dnia 24 maja uczniowie klas IV-VI, w ramach obchodów Dnia Dziecka, wyjechali do gospodarstwa agroturystycznego w Pomigaczach. Spośród wielu atrakcji, m.in. oglądania egzotycznych zwierząt, zwiedzania dworku myśliwskiego i staropolskiej karczmy, najciekawszą okazała się przejażdżka wozem konnym.

WYJAZDY  DO KINA

9 czerwca uczniowie klas I-III wyjeżdżali do Białegostoku do kina na film 3D „Angry Birds”. Film uświadamia dzieciom prawdę: to, że  ktoś  się na nas złości, nie oznacza, że  jest on naszym wrogiem.  Ci, którzy się do nas uśmiechają, niekoniecznie  nas lubią i są naszymi przyjaciółmi.

Angry-Birds-Film-plakat-277x400

Gimnazjaliści odwiedzili białostockie kino Helios Alfa 17 czerwca, by obejrzeć polską produkcję „Bóg w Krakowie”. Film opowiada o wierze, nadziei, przebaczeniu, miłości i wolności, ale przede wszystkim o tęsknocie człowieka za Bogiem i Jego miłosierdziem. Jego akcja rozgrywa się współcześnie na tle urokliwego, tajemniczego i mistycznego Krakowa.

Bóg w Krakowie

WYCIECZKA DO WARSZAWY

17 czerwca 2016 roku uczniowie  kl. II – III  wraz z wychowawczyniami udali się na wycieczkę do Warszawy. Wcześnie rano, bo o 6.45 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w podróż autokarową do naszej stolicy. Kiedy dotarliśmy na miejsce, pierwszym punktem naszej wyprawy był spacer po Łazienkach Królewskich. Tu też spotkaliśmy się z naszą panią przewodnik, która bardzo ciekawie opowiadała nam o budowlach, jakie tam się znajdują. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Pałac na Wyspie.  Zobaczyliśmy też tam pomnik Fryderyka Chopina , który siedzi pod ,,wierzbą Mazowiecką”.  Mogliśmy usiąść na grającej ławce, z której dał się słyszeć utwór naszego wielkiego kompozytora. Uczestnicy wycieczki zachwycali się także florą i fauną tego parku, do zdjęć „pozowały” nam wiewiórki i kaczki mandarynki. Następnie pojechaliśmy na Stare Miasto. Tu podziwialiśmy Kolumnę Zygmunta III Wazy oraz Zamek Królewski. Wkrótce przeszliśmy na Kanonię. Na środku tego placu znajduje się potężny spiżowy dzwon z XVII wieku, który nigdy nie zawisł w żadnym kościele. Podobno obejście go 3 razy przynosi szczęście. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Pośrodku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Niedaleko mieści się restauracja „Bazyliszek”, nad wejściem której wisi podobizna potwora. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie i  mieliśmy okazję  spacerować po średniowiecznych murach. Naszą wizytę na Starym Mieście zakończyliśmy pod pomnikiem Małego Powstańca. Potem pojechaliśmy autobusem do Planetarium, gdzie obejrzeliśmy film pt.”Jesteśmy kosmitami”. Niewątpliwie jednym z najważniejszych punktów naszej wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Rozeszliśmy się  po trzypiętrowym budynku i rozpoczęliśmy zabawę! Mogliśmy m.in. poznać anatomię człowieka. Tu szczególnie przypadło nam do gustu „wyciskanie wody z ciała człowieka” i jazda na rowerze pokazująca nasze kości. Niektórzy skorzystali również z możliwości grania na laserowej harfie, puszczania olbrzymich baniek mydlanych, układania puzzli i wielu, wielu innych atrakcji. Każdy mógł tu znaleźć coś dla siebie. To był ostatni punkt programu naszej wizyty w stolicy. Wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia byliśmy zadowoleni.