Zaproszenie do udziału w projekcie „Innowacyjna Historia”

 

W piątek odbędą się trzy pokazy dla uczniów: od 8:30 do 10:00, od 10:00 do 11:30 oraz od 12:45 do 14:15.

W harmonogramie są też przewidziane prezentacje z elementami szkoleń dla nauczycieli:

I prezentacja – 8:30 – 9.30 – SP Rudka, SP Chojewo
II prezentacja – 10:00 – 11.00 – SP Wyszki, SP Holonki
III prezentacja – 12:45 – 13:45 – ZS Brańsk, SP Domanowo

W materiałach organizatora czytamy, że celem projektu jest: rozpowszechnienie nowych technologii jako skutecznych, angażujących narzędzi edukacyjnych, podniesienie kompetencji technologicznych młodzieży zwiększając ich szanse na przyszłym rynku pracy, wprowadzenie nauczycieli w technologię wirtualnej rzeczywistości jako efektywnego narzędzia edukacyjnego oraz podniesienie poziomu wiedzy historycznej wśród młodzieży.

Cz. 1 – Pokaz dla uczniów

Pokaz dla uczniów składa się z projekcji dwóch filmów historycznych: „Kartka z Powstania” (Powstanie Warszawskie) oraz „Wiktoria 1920” (wojna polsko-bolszewicka). Oba seanse odbywają się w technologii wirtualnej rzeczywistości.

W hali sportowej ekipa zbuduje specjalną scenografię przystosowaną do pokazu. Będzie się ona składać ze ścianek wydzielających przestrzeń, projektora, nagłośnienia oraz 50-100 obrotowych foteli dedykowanych doświadczeniu wirtualnej rzeczywistości
Każdy z seansów będzie poprzedzony krótkim wstępem wprowadzającym młodzież w tematykę związaną z filmem. Uczniowie otrzymają gogle VR oraz instrukcje ich użytkowania. Po projekcjach odbędzie się dyskusja o wrażeniach z odbytego doświadczenia.

Cz. 2 – Prezentacje dla nauczycieli

Prezentację VR dla nauczycieli przeprowadzą nasi eksperci w przestrzeni zaproponowanej przez szkołę. Przedstawiony zostanie sylabus lekcji przy wykorzystaniu technologii VR i filmów „Kartka z Powstania” oraz „Wiktoria 1920” Prezentacja omówi nie tylko narzędzia do prowadzenia lekcji historii, ale także wielu innych przedmiotów
takich jak geografia, plastyka, biologia, matematyka czy nauki humanistyczne.

Nauczyciele zapoznają się z obsługą urządzeń VR – w tym tych posiadanych przez szkołę dzięki programowi Laboratoria Przyszłości. Poznają także bezpłatne narzędzia edukacyjne oparte o technologię VR stosowane w Polsce i na świecie.

Opis projektu